נפגע מאופנוע ים בעת שהציל ילד מטביעה – ויפוצה במאות אלפי שקלים

צילום: דוברות מד"א

כתבה שהתפרסמה באתר N12

 

שבועות לאחר שנחשפנו לסיפורו הטראגי של מיכאל בן זיקרי, תושב אשדוד שטבע למוות במי חוף זיקים לאחר שהציל מטביעה אם ושלושת ילדיה שנסחפו אל תוך המים • סיפור דומה, שאירע לפני 4 שנים הסתיים בפיצוי כספי משמעותי בצורה אחרת לגמרי, ולמרבה המזל ללא אובדן בחיי אדם

 

זה קרה לפני 4 שנים בחוף הים באשדוד. א' שהגיע עם שלושת ילדיו לבילוי משפחתי בימי האביב החמימים, לא תיאר לעצמו, שבמהלך השהות המשפחתית בחוף הים, יציל את חייו של ילד שטבע וכמעט ישלם על כך בחייו.

זה קרה בשעה 2 בצהריים, א' הוזעק אל תוך המצולות לאחר שהבחין שאחד מהילדים שהגיע אל חוף הים עם משפחתו מראה סימני מצוקה. הוא זינק ממושבו על חוף הים, מיהר אל תוך הים והצליח לתפוס את הילד לפני שטבע. אז גם קרה הדבר הבלתי ייאמן, מציל שהבחין ממרחקים בטביעה של הנער אותו הציל א', מיהר לזירה כשהוא רכוב על אופנוע ים.

עו"ד גיל הראל

עד היום א' סובל ממגבלות בהזזת המותניים, ממגבלה המקרינה על רגל שמאל ובנוסף ממגבלות בתנועות העיניים וכן מכאבי ראש. כתוצאה מהפגיעה הוא נעדר במשך חודשים רבים ממקום העבודה ומתקשה לתפקד כרגיל.

לאחר שהתאושש מפציעתו הקשה החליט א' בסיוע עורכי הדין גיל וניצן הראל העוסקים בתביעות נזקי גוף, לתבוע את המציל ואת מקום עבודתו – עיריית אשדוד בעקבות הפגיעה הקשה שנגרמה לו. לטענת עורכי הדין, האחריות לתאונה רובצת על המציל והעיריה התרשלו בכך שהמציל נהג בחוסר זהירות, בפזיזות ובחוסר אכפתיות, לגבי בריאותם ושלמות גופם של הרוחצים האחרים.

א' שקפץ להציל הילד מטביעה, תבע לקבל פיצוי עבור כאב וסבל, הוצאות רפואיות, עזרה בבית, הפסדי השתכרות,  זכויות פנסיוניות וסוציאליות. במסגרת הסכם הפשרה שנחתם בימים אלה, עולה כי המציל והעירייה ישלמו לאזרח פיצוי של כ-284 אלף ₪ אשר יחולק שווה בשווה בין העירייה למציל בחוף.