עו"ד גיל הראל: ההבדל בין הצלחה וכישלון בתיקי נזיקין

מהי תאונת עבודה וכיצד היא מוגדרת? כיצד מחושבים סכומי הפיצויים לנפגע? ומה מאפיין נפגעי תאונות הצבא ומשרד הביטחון? עו"ד גיל הראל שמשרדו מתמחה בין היתר בנפגעי תאונות אישיות, משיב על שאלות אלו ומסביר כיצד עו"ד מתמחה בתחום יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון בתיק

משרד עורכי דין גיל הראל מתמחה בפציעות אישיות ועוסק בתאונות עבודה, תאונות דרכים, רשלנות רפואית, משרד הביטחון וביטוח לאומי.
לאורך 25 שנות פעילותו, צבר עו"ד גיל הראל ידע, ניסיון ומוניטין כבעל משרד מוביל בתחומים אלו. הקו המנחה במשרדו הוא מתן עזרה וסיוע ללקוחות ברגעים בהם הם זקוקים לכך ביותר והתייחסות אישית לכל מקרה ומקרה. מוניטין זה הוביל ללקוחות המגיעים מפה לאוזן בעקבות המלצות של לקוחות מרוצים. משרד עורכי דין גיל הראל מתגאה בהצלחות רבות בתיקים אותם ניהל וייצג.
"המשרד פועל מזה שנים, להגנה נמרצת על זכויותיהם של נפגעי תאונות שספגו פגיעות פיזיות ונפשיות כתוצאה מרשלנות ומספק את ההגנה המקיפה, החכמה והטובה ביותר". אומר עו"ד גיל הראל.

כיצד מוגדרת תאונת עבודה?

"תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי עם חזקות הקבועות בחוק, לרבות נסיעה ממקום העבודה ובחזרה, תאונה שאירעה במהלך העבודה, מחלות מקצוע. כיום אין המדובר ברשימה סגורה, גם פעולות נלוות יראו כתאונת עבודה" משיב עו"ד הראל, "לדוגמה, משרדנו הצליח להוביל לכך, שחוקר משרד הביטחון שייצגנו אשר סובל מדיסטוניה צווארית, יוכר כתאונת עבודה. דוגמה נוספת היא, מאמן כדוררגל אשר במהלך האימון והמשחק צעק על שחקניו הוכר כנפגע עבודה כנפגע במיתרי הקול. עובדת הייטק שעברה התעמרות בעבודה הוכרה כנפגעת טראומה וזכאית לקצבה חודשית".

מה כולל תהליך הליווי שלך ללקוח שנפגע בתאונת דרכים/תאונת עבודה?
"כל לקוח שמגיע למשרדנו זוכה להתייחסות מלאה תוך הבנה ודגשים לכל מקרה באופן פרטני. במהלך לימוד הסוגיה על כלל מרכיביה וכן בדיקת כלל הזכאות, אנו עוברים היטב על הפסיקה הרלוונטית, מאמרים, תיקים, תקדימים משפטיים, וכל דבר היכול לסייע בניהול התיק.
"תפקידו של עורך הדין להכין עבור תיק לוועדות רפואיות עבור הלקוח (הנפגע), לאחר למידה מקיפה ומעמיקה של החומר הרפואי. על עורך הדין לבצע התייעצות רפואית בכל תחום רלוונטי, להכין את הלקוח לוועדה הרפואית ולדברים שיעלו שם, ולייצג אותו בוועדה כדי לאמוד נכונה את הנזקים".

כיצד באים לידי ביטוי אחוזי הנכות בחישוב סכומי הפיצויים?
"ככל ששיעור הנכות (אחוזי הנכות) גבוה יותר, סכום הפיצוי הינו משמעותי יותר, יש להבין את הנושאים היטב ולעמוד נכונה על זכויות הנפגע. אני אוחז במקרים רבים שלאור ההתעקשות והמאבק עבור הלקוח התקבל פיצוי משמעותי לאין שיעור, בתיקי תאונות דרכים ותאונת עבודה או נפילות במסגרות אלו ואחרות".

כיצד עורך דין מתמחה בתחום, יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון בתיק תאונות אישיות?
"הניסיון חשוב מאוד ואף קריטי בתיקים אלו. לא בכדי נאמר, שהניסיון הינו הדבר החשוב ביותר. 25 שנים של ייצוג נרחב בכל בתי המשפט בתיקים מורכבים יותר ומורכבים פחות, מספקות את היכולת להבין ולהצליח. מכל מקום, תמיד יש לראות האדם וצרכיו כחלק מהשליחות בעבודה זו".

כיצד מוגדרת רשלנות רפואית?
"זו שאלה מורכבת. לא בכל תיק ניתן להגדיר רשלנות ויש לבחון את עילות הרשלנות בצורה מדוקדקת תוך התחקות אחר הפעולות שבוצעו, לעבור היטב על חומר רפואי רב וכן להתייעץ עם המומחים הנכונים".

מהי התמחות המשרד בתחום תאונות צבא ומשרד הביטחון?
"משרד הביטחון דן בסוגיות החל מפציעה ישירה בעת פעילות מבצעית או תרגיל, ובהמשך תאונות במהלך חופשה, תאונות בבסיס ועוד. על עורך הדין המטפל בתיקים אלו לבחון היטב את הקשר הסיבתי לפי חוק הנכים, תגמולים ושיקום ולנסות לקשור את החבלה או המחלה לשירות הצבאי כגון: טראומה נפשית, פגיעה אורתופדית, פגיעה נוירולוגית, וכו'. יש מקרים גבוליים בהם משרד הביטחון דוחה את הקשר הסיבתי הרפואי, ובמקרים אלו יש להגיש ערעור נכים מנומק כדין המבוסס על כלל עילות התביעה".

משרדך מתמחה גם בתחום הצוואות והירושות, מה חשוב לדעת כשעורכים צוואה?
"יש להביא בחשבון את רצון המצווה. חשוב לפשט את הצוואה שלא תהא מסובכת ולבדוק כי המצווים כשירים לצוות. עדיף לאחוז באישור רפואי ואף להסריט את המצווה, ויש לבדוק היטב את הנכסים ודרך רישומם".

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *